Łączna liczba wyświetleń

sobota, 21 marca 2020

Odkrywczo

Przyszło mi pożegnać starą magiczną chatę i zostawić za sobą wszystko co stare. Jest nowe miejsce gdzie się przeprowadziłam. Są nieco lepsze warunki mieszkaniowe. Jest większy spokój i więcej życzliwych, prostych ludzi.
Nie ma już złodziei i pukających w środku nocy do okien złośliwych ludzi. I nawet jeśli szkoda tamtych drzew, ptaków i pięknego kawałka ziemi jest coś innego. Stary drewniany dom z odrobiną starych, słabych drzew. Trzeba teren zalesić, obsadzić o pewne rzeczy wzbogacić a innych się wyzbyć jak chociażby plagi kleszczy, którą chyba nabyłam wraz z siedliskiem. Ważne, że nie opuściłam Lubelszczyzny bo serce jakoś tutaj wrosło w tę ziemię i ten krajobraz. Widok za moim siedliskiem zapiera dech w piersiach i wynagradza inne braki choćby komunikacyjne. Zawsze są jakieś plusy i minusy. Jak człowiek ma mało pieniędzy musi swoje oczekiwania zaniżyć i na wiele spraw oko przymknąć. Pewnych rzeczy się po prostu nie przeskoczy. Póki co udało mi się ściągnąć ptaki do tego miejsca co mnie niezmiernie cieszy bo z jakiegoś powodu omijały ten teren szerokim łukiem. Przyszło pozamykać stare rozdziały i pozaczynać wszystko od nowa a te które myślałam, że są pozamykane trzeba było pootwierać i dopisać ciąg dalszy historii.

Okazało się że nie sposób uciec przed przeszłością i choćby człowiek chciał nie wiem jak bardzo to bliskich ludzi ze swojego życia nie jest sposób wyrzucić ot tak. Więzi krwi łączą na zawsze tak jak kiedyś dzieliły.Trzeba zaakceptować nawet to czego pojąć nie idzie i przyjąć bliskich do serca takimi jacy są. Ciężko się wyzbyć oczekiwań i zaakceptować to co zostaje nam dane ale nie sposób zmienić kierunku wiatru i serca z kamienia rozkruszyć.
Trzeba się skupić na tym co dobre z tego wynikło bo przecież jest dobre miejsce na ziemi i nowy początek. Jest jakaś tam nadzieja na lepsze jutro i spokojne życie a reszta przyjdzie sama. Najtrudniej jest kochać mimo wszystko i wyzbyć się oceniania i krytyki. Człowiek to tylko człowiek i popełnia błędy raniąc i krzywdząc bliskich po drodze.
Wybaczenie przynosi ulgę ale prawdziwą wolność serca przynosi dopiero uczucie w nas, które potrafi objąć i przytulić mimo wszystko to od czego cierpiało tyle lat.

Niech miłość i światło dotrą tam gdzie przez tyle lat spał żal i tęsknota a serce małej zranionej dziewczynki niech spokój i miłość otuli w ciele dorosłej kobiety. Niech światło rozjaśni wszystko niczym słońce. 
A Ty teraz życie po prostu się do mnie uśmiechnij ...
 

Brak komentarzy: